Monday 17 April 2006

Sound check, sound check!!!

Last Friday vendor aku organized dinner utk new project team yg aku involve ni. kat Hilton KL Sentral tu. Memula aku malas join sbb malam jumaat kan kena balik awal hehehe..tapi sebab tak ramai nk join, so kesian plak aku, tuh yg decide join jek. Lagipun Petang tuh boss plak panggil meeting (suka sgt meeting after 5), so straight jer lah tumpang member ke Hilton.

Mula2 sampai, while waiting for others, layan main pool dulu sbb dah alang2 dorang letak meja pool at the back of the room tuh kan .. aku tak reti pun tapi jolok je la .. ada gak yg dok testing2 microfon kat depan tuh .. dengan screen putih besar tuh, aku dh agak dah sure ada karaoke session nih.

Food dia mmg best! of course la makan free tuh sedap, tapi ini betul2 best nih ... silap la sapa2 yg makan nasi tu kan ... aku kalau mkn kat hotel jgn harap nak ambik nasi, buat kenyang cepat, rugi jer hehehe ..

Aku plan lepas makan aku nak chow aje la .. tapi, bila aku tengok few people buat macam tuh, terus rasa kosong room tu .. terkesian plak aku .. so aku tunggu jek la ... tetiba jek buku list lagu tuh dah sampai kat meja aku .. aku belek2 jugak la .. tapi lagu2 tak glemer plak pada aku so aku buat dono je la ...

then emcee tuh kata, ada kezutan ... karaoke session mlm tu actually a competition!! and ada prizes for winners .. and the best part plak, the prizes are open only for us, not them (vendor) ... terus teruja plak aku kehkehkeh ... ada lah sket peluang kot? hahahah ... tak sedar diri betul, kata jek nak terus chow lepas makan.

Tapi aku malas jugak sbb lagu sumer lagu2 lama yang aku tak berapa biasa nyanyi. Tapi, bila emcee sebut apa prize nya, takkan nak lepaskan peluang kot? hehehe .. dah tuh COO company aku tuh pun suh aku ke depan nyanyi hehehe ... errkkk... ala2 terpaksa dalam rela uuuu ... ker rela dalam terpaksa? ahh..yang penting aku walaupun terpaksa, aku ok jer pun hehehe ...

Punyalah pening sbb tadak lagu, aku tibai jek lagu Kupendam sebuah Luka(ke Duka?) lagu khaty ibrahim tuh. Aku tgk Marsha bawak lagu tuh kat AF mcm senang jek lagu tuh aku pun layan jek laaa...

Lama pulak nk tunggu resultnya ... oh yer, dorang nih wat competition suka2 jer .. so tadak la juri professional .. so, lepas sumer dah habis nyanyi (tak limit baper songs pun nak nyanyi.. dorang kemain bawak dua tiga lagu..penat aku nunggu hishhh ...) .. emcee kata, result will be based on vote from other people..haa??? hahahha habisla aku nih mana glemer huhuuu ...

so, bila dah vote, laaa... tinggi jugak vote aku beb! tapi, tapi tapi tapi ..... rupanya ada sorang opismate aku nih vote dia sama ngan aku jumlahnya .. so seri la pulak ..hadiah untuk nombor satu cuba satu jek ..so dorang yg lain dengki plak, dorang kata kena nyanyi balik kalau so dorang vote balik .. hishhhh ...

So sekali lagi la plak ... kali nih duet lah ngan brader yg jumlah vote sama tadik. Seiring Sejalan gitu ... sabor jek makcik ...

So, another vote, and i win hehehhehe .. gitu jek ...

Itu 1st prize tuh ... kehkehkeh.. errr.. iPod Nano



Bila fikir balik, poyo la plak rasanya .. hishhh ... tapi, peduli aa kan? alang2 menyeluk biar sampai ke pangkal lengan..alang2 balik lewat, biar bawak hadiah kan?? at least leh la share the good news ngan husband bila sampai rumah ..

7 comments:

  1. Anonymous1:02 pm

    biar betul ko berkaraoke....hehehehe...tu mesti best sore tu sampai dapat no. satu. tahniah tahniah...

    ReplyDelete
  2. tahniah Fara tahniah huhuhu..
    kalau dah berani nyanyi tu aku sure sore ko mesti power...
    kalau akulahkan....sorrylah walau semahal mana sekalipun hadiah aku tetap tak mo nyanyi...aku sedar suara aku ni utk panggil hujan mmg sesuaiiii...hahahahahah
    aku hanya boleh nyanyi melalak sensorang time aku drive pegi n balik keje sensorang...

    ReplyDelete
  3. adoq : aku nih kalau bab2 pegang mic mmg takleh nk control hehehe ...

    Ed: Ala, bukan suara aku power ...poyo jek lebih kot .. hishh ntah apa2 jek aku, tapi, aku mmg suka karaoke la .. tatau ar

    ReplyDelete
  4. hahhaha....tula korg tak tau fara ni mmg punyer bakat terpendam. setkt karaoke tu kacang jer...tapi aku jeles gak biler tgk dia dok sound check ipod nano tu ari2...bengkak mata beb

    ReplyDelete
  5. Memang patut angah kata mic mmg tak boleh pegi jauh dari tangan ko.

    Bab makan dekat hotel pun aku sama perangai dgn ko. buat rugi ajer makan nasi, baik makan benda yg tak biasa ada kat restoran atau kedai tepi jalan

    ReplyDelete
  6. kehkehkeh budak!! dia ngaku tu!!

    aku pun sama dgn korang part2 makan kat hotel ni.. nasi tu setakat rasa je. yg lain tu yg penting untuk dimakan.

    congrats, btw! you deserve it!! (i guess so le kan.. hehehe)

    ReplyDelete
  7. Hhuhu..
    cayolah sis...

    ReplyDelete

Popular Posts