Tuesday 14 February 2006

I Love My Body!

Minggu ni aku bosan. Sebab tu aku nak update blog tiap2 hari. Bukan ada apa nak diceritakan pun, macam selalu lah, saja nak kasik exercise jari jemari aku menaip nih.

Cakap pasal jari ni, selalu jugak aku belek-belek jari jemari aku ni. Aku gosok-gosok tapak tangan aku, aku rasa aku ni dah semakin dimakan usialah. Dulu, aku rasa jari-jari aku ni bermaya je, tapi tadi lately ni macam kurang bermaya, dan ada waktu-waktunya, tak bermaya langsung. Aku sayang jari aku ni, aku rasa of all my body parts, jari aku lah aset aku yg paling best! harharharrrr ... boleh?

Aku pernah tanya kat husband aku, jari aku ni dah tak macam jari aku dulu la kan. Dia kata sama aje, jari aku masih jari aku, masih cantik (woohooo...), masih segar bugar lagi, belum kecut. Keh keh keh ... cuma, kering sikit.. pakai lah losyen yang awak beli banyak-banyak untuk Lydia tu. Laaa .. kata segar bugar? tapi kering sikit? Mana satu tu Yang? tapi, betul lah, kering je jari aku ni sekarang, kalau digosok-gosok rasa kasar semacam. Nak kata rajin didapur, jauh sekali lah. Weekend ajer aku masak. Itupun bukan setiap weekend.

Tak mahulah aku jari aku nampak kerepot gitu. Pada aku, jari ni penting. Sebab aku suka perhati jari orang. kadang-kadang aku tengok orang bukan main cantik, bukan main vogue da vast, tapi jarinya adeh, walaupun bersih, tapi nampak tak menarik je aku rasa. Aku ni, kalau bual-bual dengan orang, sambil-sambil tu mesti aku tengok jari dorang. Sampaikan ada satu time, kalau aku suka sangat kat jari orang tu, aku suka tiru apa yang jari tu tengok buat. Ada sesetengah orang tu aku suka time dia belek kertas, ada orang aku suka jari dorang time dorang tekan button telefon, ada aku suka tengok jari orang tuh tengah tekan keyboard, ... sampai specifik macam tu.

Laaaa..tercerita pasal jari...tak pe la abaikan. balik karang aku sapulah losyen yang aku beli masa Johnson n Johnson punya sales kat kilang dia depan kilang hubby aku kat PJ 2 tahun lepas tu. Lama dah..ada banyak lagi botol. Bedak dengan syampoo semua dah habis dah, losyen je tinggal. Tak pernah berpakai. Benda paling malas aku nak buat. Nantilah aku cuba habiskan. Bilalah agaknya J&J nak buat lagi jualan murah kat kilang tuh. Nak borong kasik duit habis.

Dan cakap pasal kilang, aku tak faham lah, mentaliti orang ramai pasal bekerja di kilang. Okay, sesiapa yang bekerja di kilang, eligible lah untuk dapat gelaran pekerja kilang kan? tak mengira faktor usia, pangkat dan apa-apa saja lah. Asalkan majikan mereka adalah sebuah kilang, automatik pekerja kilang lah diorang tu kan?

Mentaliti orang (tak tahu semua orang or just orang-orang tertentu), kalau pekerja kilang tuh, dalam kepala tu mesti tergambar operator pengeluaran tu. Husband aku kerja kilang.

Situasi macam ni selalu berlaku,

orang tanya, "Fara, suami kerja mana?"

aku jawab "kerja kilang ...."

dia respon "ohhh..." dan macam muka bersalah sebab tanya, sebelum sambung balik , "Tak apa la kan, kerja kilang pun kerja jugak..."

hellooooo????? apa tu maksudnya tuuu???

Aku tahu apa maksudnya, tu yang aku gelak je tuh.

Iye, itu aku tak tipu. Kadang-kadang aku kesian pulak dengan diorang yang fikir mat/minah kilang nih satu pekerjaan yang bawahan gitu. Diorang tak tau, mat/minah kilang nih lebih kaya dari jurutera/manager kat kilang tu. OT diorang aje sebenarnya dalam sebulan boleh buat bayar installment Wajalah, Hondalah (kereta okay, bukan Honda EX5) ... aku tahu lah, sebab staff husband aku semuanya pakai kereta dasyat dari kitorang ... sapa nk jawab tu?

:-)

Aku ni cerita tak der kesimpulan. Cerita saja-saja nak cerita.

dah lah untuk hari ini. dah penat menaip ni. Kesian jari aku pulak.

4 comments:

  1. omgggg...!! ada gak orang macam aku yg suka tgk jari!!!! freaky aku rasa sebab selama ni aku rasa aku pelik sebab aku suka perhati jari orang and dlm otak aku otomatik buat kesimpulan whether jari dia cantik ke tidak, sesuai dgn muka ke tidak.. boleh??? omggg!!! hahahahaha!!!

    ReplyDelete
  2. Angah,

    hahahhahahaha....sama la kiter sama la kiter sama la kiter!!!! tmpt paling best tgk jari orang, dalam lrt lah...bermacam2 jari aku leh tgk ...

    ReplyDelete
  3. Anonymous1:13 pm

    hahaha..aku pun suka tgk jari org...tapi jari aku kering...cuma ada advantage - panjang, mcm lawa jer aku rasa
    ~anum

    ReplyDelete
  4. Jari jari ku sakit semua
    kerana kerja setiap hari
    Sambung azfa..........

    Wei....aku kulikutif kat kilang.....aku engineer ke manager ker aku still kuli...kulikutif tuh pasal nak gantikan eksekutif.......hehehehehe.....klas gitu.

    Aku bangga jadi mat kilang

    ReplyDelete

Popular Posts