Tuesday 23 August 2005

Indahnya hidup ini!

Hidup aku betul2 seronok sekarang ni ... semuanya kerana keluarga. Paling seronok for sure la sebab ada anak yang menyerikan hidup kami berdua.

Telatah Lydia sekarang memang membuatkan kami tak kering gusi. Ada-ada saja perkara baru yang dibuat setelah dipelajari.

Dalam pada aku dok risau2 sebab sebatang gigi pun belum nampak keluar dari gusi, aku bersyukur jugak..sebab dia memag suka sayang (kiss) kitorang dengan cara menggigit ... cuba bayangkan kalau dah ada gigi, tak ke habis pipi mak ngan bapak kena gigit ... tapi lately nih dia improve sikit, dia dah reti guna hidung dia instead of bukak mulut, jilat or gigit pipi orang yang dia nak kiss...tapi, bukan selalu dia nk sayang kami.. biasanya time bangun pagi, memang dia yg akan bangun dulu...terus merangkak kat mak, kiss la mana2 yg dia dapat, biasanya dia dok kiss kat rambut or telinga ... biasanya aku perasan n buat2 tak sedar, dia kiss lagik sampai la mata aku bukak and say pandaiiiii ... baru la dia gerak kat bapak pulak ... and do the same kat bapak dia ...

Lepas sayang, senyumnyer melebar ... dan automatically bertepuk2 tangan - everytime kami kata pandaiii.. dia terus tepuk tangan ...

Lydia pun dh pandai terima arahan - dah faham apa kita kata .. .. dah tahu angkat kedua2 tangan bila di suruh .. dah pandai melawan gak... bila dia tak mahu, laju je dia geleng kepala, bukan sekali, tapi berkali2 ... kalau nak, mengangguk2 pulak, sampai badan ikut terhenjut2 . Jugak dah mula mengenal anggota badan terutama mata dan pipi... sebab selalu sangat pipi dia jadik mangsa cubitan hehehe...

Bila kiter mula jer baca doa makan, mata dia terus pandang botol susu... bila kita sebuat amiiin...... tak kira lah time tu dia tgh buat apa (walaupon bukan nk makan...) automatic dia sapu dua2 tangan kat muka dia ...

Kalau bab head banging, lagi la power... pantang ada muzik, mula la nak head banging, lagi best kalau tengok dia dok gelek2 punggung dia yang montel tuh..yang kelakar tu, bukan saja muzik, apa2 ajer yang ada ritma...sure dia goyang..termasuk lah semalam, masa tgh relax2 kat depan rumah, ada la motorsikal tu lalu kat depan, enjin motosikal tu macam bunyik drum kot, dengan tak semena2, Lydia dah goyang2 badan .. alahaiiiii ...

Aku tau, byk orang dah mengalaminya, malahan ada jugak baby yang dah lebih advance dari itu... tapi, sebab Lydia anak aku, perasaan seronok tuh lain sikit lah...

Tak sabar nk tunggu hari2 seterusnya dan bersama2 menimba pengalaman baru, Lydia as a person, and aku kami plak, as a parents.

No comments:

Post a Comment

Popular Posts